&♡.

♀(20代後半)の気になるコトモノ。

洋楽和訳》Sober:Selena Gomez♡

セレーナゴメスの切ないけど、何度も聞いてしまう曲。

この曲を聞くと昔好きになった人を思い出すの。

好きになったんだけど、付き合えず、友達以上恋人未満の関係で辛かった頃。

今となっては自分の恋愛の考え方を変えてくれたいい思い出。

 

 

youtu.be

 

 

We fell for each other at the wrong time

私たち間違った時期に恋をするのね
Only for a moment, but I don't mind

一瞬のことだけどそれでも構わない
Guess I don't know where to draw the line, the line, the line

どこでラインを引けばいいのかわからないの
And we'll play the same game every night

そして私たちは今夜も同じゲームの繰り返し

Up in the clouds

舞い上がってしまう
Yeah, you know how to make me want you

あなたは欲しがらせる方法を知ってる
When we come down

そして地面に落ちたとき 気づくの
Oh I know, yeah I know, it's over

これで終わりなんだって

You don't know how to love me when you're sober

あなたは冷静になると私の愛し方がわからなくなるの
When the bottle's done you pull me closer

私を引き寄せるのはボトルが空になってから
You're saying all the things that you're supposed to

言いたいことは ちゃんと口にはしてくれるけど
But you don't know how to love me when you're sober

酔ってないと私を愛せないなんて

Why is it so different when we wake up?

目覚めたときにはどうしてこんなにも変わるの?
Same lips, same kiss, but not the same touch

同じ唇 同じキス でも触れたときの感覚が違う
Don't you know that you doing just enough, but not enough

十分にやってくれてるつもりだけど満たされないの
But I know what's next, and I want so much

でも次に何が起こるかわかる もっとあなたを求めたいの

 

Up in the clouds

舞い上がってしまう
Yeah, you know how to make me want you

あなたは欲しがらせる方法を知ってる
When we come down

そして地面に落ちた時 気づくの
Oh I know, yeah I know, it's over

これで終わりなんだって

 

You don't know how to love me when you're sober

あなたは冷静になると私の愛し方がわからなくなるの
When the bottle's done you pull me closer

私を引き寄せるのはボトルが空になってから
You're saying all the things that you're supposed to

言いたいことは ちゃんと口にはしてくれるけど
But you don't know how to love me when you're sober

酔ってないと私を愛せないなんて


I know I should leave, I know I should, should, should

わかってる 離れるべきだって
But your love's too good, your love's too good, good, good

だけど あなたの愛ほど心地良いものは他にないから
I know I should leave, I know I should, should, should

別れるべきだってわかってる そうすべきだって
But your love's too good, your love's too good, good, good

だけど あなたの愛は心地良すぎるの
Yeah!

 

You don't know how to love me when you're sober

あなたは冷静になると私の愛し方がわからなくなるの
When the bottle's done you pull me closer

私を引き寄せるのはボトルが空になってから
You're saying all the things that you're supposed to

言いたいことは ちゃんと口にはしてくれるけど
But you don't know how to love me when you're sober

酔ってないと私を愛せないなんて

 

You've gotta hold on me

私にしがみついて
Your life's a wasted dream

あなたって叶わず終わった夢みたい
I'll give you everything

私はすべてを捧げたの
But you don't know how to love me when you're sober

だけど あなたは酔ってないと私を愛せないの